sobota 15. listopadu 2014

Špinavá hosteska na veletrhu krásy

Když jsem poprvé v životě reagovala na inzerát, kde hledali hostesku s němčinou, byla jsem nervózní, co se z toho vyklube.
Za prvé jsem rychle vytáhla staré notesy a učebnice, protože přeci jen jsem ten jazyk už nějaký ten měsíc od maturity vůbec nepoužila a začala se drtit všemožné fráze znovu a znovu.
 
Nakonec jsem tedy dorazila v domluvený čas na veletrh World of Beauty na výstavišti v Letňanech a začala pátrat po mém místě.
Když jsem opravdu svůj stánek C 61 nalezla, představila jsem se zde dotyčné paní jako "hosteska s němčinou".
Ta na mě ovšem nepřišla s představením sebe samé, ale odpověděla: "Ko-ko?"
 
… samozřejmě začnete v hlavě pátrat, jakýmpak to sakra může mluvit jazykem?!
 
Nakonec jsem zjistila, že Koko je název, a ptá se, jestli budu výrobky této společnosti také nabízet.
 
Jednalo se o bezbolestnou epilaci (kterou jsem si mimochodem musela dokonce i já sama koupit - protože člověk, který tuto metodu nezná, na ní civí s otevřenou pusou).
Mimochodem, ještě bych měla zmínit, že za celé dva dny jsem na veletrhu potkala pouze dva cizince, kterým jsem zjednodušeně vysvětlovala (v ANGLIČTINĚ) co tu vlastně nabízíme - a ta podmínka té němčiny… No, sloužila pouze k tomu, abych se domluvila s naším šéfem Rakušanem. Nehledě na to, že se s ním dalo krásně domluvit i anglicky.
Popravdě, byla jsem moc ráda, že nebudu muset celou dobu mluvit na nějaké Němce (jak jsem si zprvu myslela) a vysvětlovat jim, jak ty křemíkové krystalky vlastně fungují.
 
Rakušan si nás takhle objednal šest. Kdo ví, jestli vládla mezi námi nějaká rivalita, jelikož ten, kdo toho nejvíce prodal, měl potom největší provizi.
 
A každá z nás chtěla mít TU největší provizi.
 
Člověk se tedy snažil každého zákazníka, kterého si k sobě přilákal, obohatit informacemi, že tuhle věc zkrátka MUSÍ mít! A kdyby ne, bude litovat.
 
Čtvrt hodiny jim popisujete, jak to funguje, představujete různé druhy, doporučené používání a další věci okolo. Nakonec se s vámi rozloučí se slovy: "Tak já sem přijdu zítra, dnes tu nemám peníze."
 
Nebo: "Tak my jenom uděláme kolečko a zastavíme se za Vámi."
Nebo: "My si promyslíme jaký druh a vrátíme se."
 
Ten, kdo tak řekl, se už nikdy neukázal.
 
Na mou obranu, bylo jich taky několik desítek, které byly z mého vyprávění nadšení a já tak šéfovi mohla vydělat několik tisíc.
 
Každá práce má své ale. Osmihodinové stání na podpatcích bez jediné možnosti posazení, při malém prodeji zákaz odběhu na oběd a samozřejmě - mně osobně zde hodně klesla má nastavená laťka hygieny.
 
Ne, že bych byla čuně, které se nemyje, či nepoužívá deodorant, ale je fajn vědět, co budete vlastně na takové práci představovat.
V mém případě bezbolestné epilace si taková ukázka bere i velikou daň.
Ženám, které si o to vyžádaly, jsem musela předvést TEN efekt. Vyhouply mi jejich (samozřejmě neoholenou) nožku na klín a já jim náš efektivní přístroj předváděla.
Pokud se chcete od jejich roztomilé nožky držet co nejdále a sotva se jí dotknout - nejde to.
 
Funguje totiž na principu napnuté pokožky, takže druhou rukou jim musíte kůži napínat. Poté společně testujeme, která místa mají oholená a která nikoli. Pořádně si přitom osaháme chlupy a diskutujeme.
Jak milé-
A víte co je na tom nejhorší?
 
že mi to potom už ani nepřišlo nechutný.
Ačkoli jsem si tak uvažovala, že já bych se jako zákaznice styděla ukázat svoji neoholenou nohu někomu dalšímu, aby si ji mohl na denním světle hezky zblízka prohlédnout.
 
Co se týče jiných stánků, byla jich tam hromada, snad stovky! Ačkoli já, jako zaměstnanec, nemám v pracovní době možnost si je obhlédnout. Teď už jde jenom o to, jak moc máte velkou vůli a močový měchýř.
Protože třeba já jsem svůj čas, za možnosti odběhnutí na toaletu, investovala do zakoupení vonných bází a pěnových koupelí, které měly v akci! Pak už jsem jenom držela až do konce.
I takový pracovní zážitek může během dvou dnů mnohé přinést! Kromě toho, že jsem poznala nové lidi, získala možná do budoucna nějakou další práci v Německu, tak také jsem obdržela volný vstup na taneční lekce od sousedního stánku (jelikož holčiny byly bez proudu a potřebovaly nabít mobil - a náš stánek proud měl), tak zároveň se člověk trošku otrkal, aby mu už nikdy nepřipadaly cizí chloupky nechutné.

… Fajn, stále mi to je nepříjemné.

1 komentář: