čtvrtek 13. listopadu 2014

D O M I & Dnešní svět patří mladejm

Při prohlížení jednoho známého bulvárního časopisu jsem narazila na něco, co možná ostatní jenom tak prolétli a zpětně si to neuvědomili.
Nenašla jsem nic objevného, co by převrátilo celý náš svět naruby, i když… to od toho nemá daleko.
 
Na prvních stránkách se totiž psaly jak vychvalované, tak ale i pošpiněné názory na holčiny, převážně ve věku "-náct".
 
Chci tím říct, že… kdy se tyhle mladé slečny vlastně staly oficiálními veřejnými osobami? (Vzpomeňme si, jak si některé z nás i ve čtrnácti hrály s panenkami a nikdo o nás nikdy nikde nenapsal, ačkoli jsme těm bárbínám vymyslely sebelepší zamilovanou zápletku s Kenem).
Je to snad splněný sen (pro některé možná noční můra), kdy se vám zkrátka ze dne na den změní život k nepoznání?
 
Články jsem pročetla do konce a podívala se následně na internet. Sice je pravdou, že u většiny jsem nemusela bádat do nějakých divokých hlubin, jelikož jsem téměř s celou ukázkou těchto mladičkých slečen byla již dávno obeznámena.
 
Vše, co tyhle holčiny vytvářejí, jsou buďto jejich blogy s články, nebo videa o jejich životech, kosmetice a módě. Vše, co dělají, je, že vystupují na internetu.
 
Asi tak zrovna jako třeba teď já.
 
Pouze s tím rozdílem, že si mohou vydělávat sakra velký prachy jen díky tomu, že na tom populárním blogu, které čtou ještě o něco víc dvanáctileté slečny, se značky porvou, aby tam zmínila jejich jméno, či fotografii, jak "je" nosí.
Proto jsem si před pár hodinami cestou autobusem domů kladla otázku, kdy nastal ten zlom, aby se známé firmy (kde mimochodem pracují drsně vydření a vystudovaní pracovníci ve věku padesát plus) mohly přetahovat o pozornost jim prozatím duševně nevyrovnané puberťačce - neberte si to nějak osobně, všichni jsme si tím prošli.
 
Pozornost je dneska silné slovo. Každý by ji chtěl, ale ne každý ji dostane. Vlastně také - ne každý si ji zaslouží. A ten, kdo už ji má, měl by rozhodně vědět jak s ní nakládat.
 
Člověk, který se pohybuje ve veřejných kruzích, vlastně nevědomky inspiruje a ponouká ostatní kolem sebe.
 
Jaképak to asi je, bude-li mladičká holčina píšící blog, který navštěvuje spousty návštěvníků a obdivovatelů, chtít vypadat jako ona a co nejvíce se jí podobat.
 
To si pište, že pokud jim nakuká, že se neobejde bez silného makeupu a šminek na jediný den; bude-li vyprávět opilecké příhody s nejlepšími přáteli na světě a brát nezávazný pohlavní styk za prima zpestření večera, tak možná za nějaký čas to těm mladejm bude opravdu připadat jako normální život.
 
Ve skutečnosti si teď uvědomuji, že už zabíhám jinam, než jsem původně plánovala. Výskyt a vliv mladých celebrit na internetu může být samozřejmě svým způsobem riskantní, ale umí-li člověk v těchto vodách chodit, dá se najít mnohem více výhod.
Teď právě ten bod - umí ta mladá holčina "v tom chodit?"

Je až strašidelné, že celý vás život závisí na tom, jak si vedete jako teenager.
 
Přesně takhle bych vyzdvihla dnešní dobu...
Kdy se totiž stalo hitem, že nějaká módní návrhářka bude mít módní přehlídku?...
Stalo se šíleným hitem, že šestnáctileté děvče má svou vlastní módní přehlídku!
Kdy člověka dostalo do kolen, že osmadvacetiletá žena napsala bestseller?...
Dav totálně dostalo do kolen, když sedmnáctiletá holčina napsala bestseller.
 
Vidíte?
To si pak v devatenácti připadám jako starej páprda. Člověk se už ani netěší na narozeniny.
Díky ti, dnešní světe, jsi fakt kámoš, žes vytvořil internet a tolik mladých kreativních lidí, kteří jsou asi ještě pořád o něco rychlejší než já.
 
Takže teď už si můžu jenom jít zabalit kufry, nebo…

… nebo budu první devatenáctiletá, která…

2 komentáře:

  1. Skvělej článek. Líbí se mi tvůj styl psaní, mám totiž pocit, že máš podobný jako já :D
    w-x-lfie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat